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Otaku Skit Show 2013/ Otaku Sketch 2013 
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Otakuthon Staff
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Joined: Wed Mar 19, 2008 4:48 pm
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C'est maintenant le temps de dévoiler vos talents cachés d'Otaku! La competition de Sketch pour Otaku du Vendredi Soir vous acceuille et vous lance le défi de montrer votre meilleur sketch à toute la convention. Ne vous meprenez pas, nous ne somme pas la Masquerade du Samedi Soir. La competition de Sketch est conçue pour ceux qui aime performer sur une scene (faire du lip-sync, de la dance, un numero de comédie, une interpretation, et autres) en costumes. Le temps alloué à chaque sketch a augmenté cette année à quatre (4) minutes . Alors venez en grand nombre pour encourager vos performances préférées !

Informations générales
Le Spectacle de sketchs otaku est similaire à la mascarade, mais il est important de bien en noter la différence : alors que cette dernière concerne plutôt la confection de costumes, le Spectacle de sketchs otaku est pour les personnes qui aiment se produire sur scène (synchro, danse, interprétation, comédie, etc.), ce qui signifie que chaque groupe bénéficiera de davantage de temps sur scène.

Différents prix seront présentés à chaque division et il y aura également un prix « Best in Show» pour la meilleure prestation en général. Des prix aléatoires seront aussi accordés aux groupes ayant créé un sketch original. Les juges se réservent cependant le droit de ne remettre aucuns prix dans certaines divisions s’ils ne sont pas satisfaits des sketchs.

Un maximum de quinze (15) groupes, composés d'un maximum de huit (8) personnes par groupe, seront acceptés. Chaque groupe aura 4 minutes de temps sur scène. Premier arrivé, premier servi!
Le Spectacle de sketchs otaku aura lieu vendredi soir, le 16 août 2013, de 20 h à 21 h 30. Après avoir envoyé un courriel avec toute l'information requise pour inscrire votre groupe (voir plus bas), vous devrez apporter le formulaire d'inscription dûment rempli au bureau d'inscription du Spectacle de sketchs otaku, le vendredi 16 août 2013 entre 11h et 16 h. Les concurrents doivent se présenter à la salle d'accueil (Green Room) entre 17 h 30 et 18 h. Tout retard entraînera une disqualification immédiate.

Informations au sujet de l'inscription
1. Téléchargez, imprimez et remplissez le formulaire d'inscription http://www.otakuthon.com/2013res/pdf/OT2013-OtakuSkitForm_FR.pdf (.pdf). Amenez-le au bureau d'inscription du Spectacle de sketchs otaku au festival.
2. Le nom de tous les participants doit être inscrit sur la feuille.
3. Tous les participants du groupe doivent SIGNER la feuille d'inscription et lire les règlements.
4. Les vrais noms des participants doivent être utilisés.
5. La date limite d’inscription est le dimanche 28 juillet 2013 à 23h59.
6. Les participants inscrits recevront une confirmation par courriel accompagnée d’un numéro d’inscription.
7. Le formulaire d'inscription imprimé et rempli doit être reçu au bureau d'inscription du Spectacle de sketchs otaku le vendredi 16 août 2013 de 11h à 16 h. Tout formulaire reçu après ce délai sera disqualifié.
8. Les participants doivent être présents à la salle d’accueil (Green Room) vendredi soir entre 17h30 et 18h00.

Veuillez prendre en note que toutes les heures sont approximatives et peuvent changer. Un horaire final sera établi lorsque tous les participants seront inscrits.
Procédure d’inscription

Afin de participer, le chef du groupe doit soumettre son entrée à skit@otakuthon.com, avec « ENTRÉE POUR LE SPECTACLE DE SKETCHS OTAKUS » comme objet, ainsi que l'information suivante :
• Le nom de l'entrée
• La catégorie de votre entrée (ex.: novice)
• L'âge de tous les participants
• Le nom de tous les participants
• La durée
• L'origine des costumes
• Exigences particulières (p. ex.: vous avez besoin de ninjas de scène ou d'accessoires sur scène). Veuillez nous aviser d'avance afin de vérifier si vos demandes sont réalisables.

Une fois votre inscription envoyée, un courriel de confirmation vous sera acheminé pour vous informer du statut de votre entrée. Veuillez accorder 3 à 5 jours pour recevoir une réponse. Vous recevrez un numéro d'inscription dans votre courriel de confirmation. Veuillez apporter ce numéro avec vous au bureau d'inscription.

Les participants doivent s'inscrire à cet événement avant le festival. S'il y a une quelconque annulation avant la date limite, une annonce sera faite sur le site d'Otakuthon et sur les forums jusqu'au 2 août 2013.

Envoyez votre inscription à skit@otakuthon.com.

Toutes les inscriptions doivent être reçues au plus tard le dimanche 28 juillet 2013, à 23h59.
Tous les formulaires d’inscription doivent être signés par tous les membres du groupe.
Le formulaire d'inscription imprimé et rempli doit être reçu au bureau d'inscription du Spectacle de sketchs otaku le vendredi 16 août 2013, avant 16 h.

Veuillez lire les règlements du spectacle. En signant le formulaire d'inscription, vous certifiez que vous avez lu et consentez de vous soumettre à tous les règlements du Spectacle de sketchs otaku. Les participants n'ayant pas rempli et signé le formulaire ne seront pas admis sur scène.
Règlements du spectacle

1. Chaque groupe peut avoir un maximum de 8 participants.
2. La prestation doit provenir ou être reliée à la culture japonaise, comme les animes, les mangas, les jeux vidéo, etc.
3. Toutes les prestations doivent être classées G. Il ne devrait y avoir aucune grossièreté excessive ni aucun sujet adulte durant les prestations.
4. Il n'y a aucune limite quant au choix des chansons. Les chansons en japonais (provenant d'anime, de J-Pop, de jeux vidéo, etc.), en coréen, en chinois et même en anglais sont permises.
5. Toutes les entrées ont un temps limite de 4 minutes. Si une entrée dépasse son temps limite, le groupe sera disqualifié et ne pourra pas recevoir de prix.
6. Chaque groupe doit amener un CD ou une clé USB avec comme seule piste audio la pièce à faire jouer pour la prestation. Il est fortement recommandé d'apporter un CD ou une clé USB de rechange au cas où votre piste audio ne pourrait être lue ou jouée avec notre équipement.
7. Une piste audio devrait être préenregistrée pour chaque sketch. Aucun microphone ne sera fourni. Il est déconseillé de parler ou de chanter avec votre voix sur la scène, puisque les gens du public ne pourront pas vous entendre correctement.
8. Une seule entrée par groupe. Les entrées multiples ne seront pas acceptées.
9. Il n’y aura que 15 groupes acceptés.
10. Il n’y aura pas d’inscription sur place. Toutes les inscriptions devront être reçues avant le festival, et avant la date d’échéance.
11. Puisque c'est un spectacle sur scène, nous ne demandons pas de costumes faits à la main pour les cosplay. Votre cosplay peut avoir été acheté dans un magasin. Vous ne serez pas jugé sur la qualité de confection de votre cosplay.

Le système de division standard
Le Système des divisions standards, en accord avec les lignes directrices de la Guilde internationale des costumiers, sera utilisé comme suit :
Division Junior
(aussi connu sous le nom de « Jeune Fan »)
Tout participant de moins de 13 ans au moment de la convention.
Division Novice
Tout participant n'ayant pas gagné de prix autre que dans la division Junior
Division Intermédiaire
Tout participant ayant gagné moins de trois (3) prix à des mascarades lorsqu'inscrit dans la Division Intermédiaire.
Division Artisan
Tout participant ayant gagné trois (3) prix ou plus à des mascarades ou tout participant désirant participer dans cette catégorie et qui n'appartient pas à une catégorie plus élevée.
Division Maître Costumier
Tout participant ayant gagné plus de trois (3) prix à des mascarades dans la division Artisan ou tout participant ayant gagné un prix dans la catégorie Maître Costumier à une mascarade reconnue au niveau national. Aussi, tout participant reconnu comme étant un professionnel dans l'industrie du costume doit participer dans cette division. Pour cette compétition, un professionnel se définit comme une personne dont 50 % ou plus de son revenu provient des activités de l'industrie du costume.
Division Hors-Compétition
Le Spectacle de sketchs otaku est un concours amateur. Les costumes achetés ou loués ne peuvent être inscrits dans les divisions avec prix, mais peuvent être présentés sur scène dans cette division. Les costumes créés à des fins professionnels ne sont pas éligibles pour des prix, mais peuvent aussi être présentés dans cette division. De plus, quiconque voudrait s'inscrire dans cette division peut le faire.

Note : Tout participant peut décider de s'inscrire dans une division plus élevée que celle à laquelle il appartient. Cependant, si il/elle gagne dans cette division, il/elle devra désormais se présenter dans cette division lors de futurs concours de sketchs.

Documentation
La documentation comprend toute image où votre costume est représenté. Fournissez seulement des copies de ces images aux juges; n'apportez pas les images originales. Il est fortement suggéré de fournir aux juges des images représentant le costume que vous présentez au concours de sketchs lorsqu'il est tiré d'une œuvre existante, surtout s'il est possible que les juges ne connaissent pas cette œuvre.

Introduction, musique et son
Si vous avez une introduction spéciale à faire lire par le Maître de Cérémonies, veuillez l'inscrire lisiblement sur la feuille d'inscription ou apporter une copie imprimée afin qu'elle soit facilement lue. Sans introduction, le MC annoncera uniquement le numéro, le titre et la division de votre entrée. Une fois votre entrée terminée, les renseignements généraux seront annoncés.

IL N'Y AURA AUCUN MICROPHONE accordé aux participants. S'adresser directement au public est FORTEMENT déconseillé, puisque la majorité n'entendra rien et pourrait vous déconcentrer lors de votre présentation. Si vous avez une narration ou un dialogue, il serait mieux de l'enregistrer sur CD ou sur une clé USB.

Si vous avez une introduction, de la musique et/ou des sons, veuillez l'enregistrer sur CD. Ne pas oublier d'identifier le CD avec votre nom, le titre de votre entrée et la piste à jouer. SEULE la piste audio de votre prestation doit être sur votre CD.

Si la piste audio est plus longue que la durée de votre présentation (par exemple, une chanson, ou un CD commercial, etc.) ou que le son doit être coupé à un certain signal, veuillez être TRÈS spécifique quant au moment où le son doit être coupé.

Tous les groupes doivent amener leur CD ou clé USB au personnel au bureau d'inscription du Spectacle de sketchs otaku avant 16 h, le vendredi 16 août 2013.
Les CDs utilisés lors du Spectacle de sketchs otaku vous seront remis à la table d'inscription le samedi. Souvenez-vous d’aller les récupérer!

Ordre de passage
Les entrées incluant des enfants peuvent demander de passer en premier dans leur catégorie s'ils en font la requête lors de l'inscription. Si d'autres circonstances pouvaient influencer votre place dans l'ordre de passage (comme devoir prendre un autobus pour rentrer chez soi), veuillez le mentionner dans le formulaire d'inscription lorsque vous l'enverrez par la poste. Nous ferons du mieux que nous pouvons pour tenir compte de votre requête, mais nous ne pourrons pas garantir votre place.

Lignes directrices sur scène
1. L'utilisation de flamme nue, de feu, de poudre ou de papier «flash» n'est pas autorisée sur scène. Si vous voulez utiliser un flash électronique ou un autre effet visuel, vous devez en faire mention sur votre inscription, afin que l'animateur puisse avertir le public. Aucun pointeur laser autorisé.
2. Aucune substance difficile à nettoyer n'est autorisée sur scène. En cas de doute, demandez l'autorisation à la direction du spectacle lors de l'inscription. La scène doit être dans le même état avant et après votre passage. Si vous devez laisser quelque chose sur la scène, le ou les objets doivent être faciles à ramasser par l'équipe technique. Dans le cas contraire, vous devrez fournir votre propre ninja.
3. Aucune nudité flagrante. Le Spectacle de sketchs otakus est classé 13 ans et plus et ne peut être vu que par des personnes de 13 ans et plus. Selon le contexte, certains écarts de langage sont acceptés durant le concours, mais le langage vulgaire et dégradant est formellement interdit. Toutes présentations ne suivant pas ces règles sont sujettes à la disqualification et pourrait se voir retrancher de la présentation. (Régie du cinéma du Québec : http://www.rcq.gouv.qc.ca/)
4. 4. Aucune arme à feu réelle, aucune copie réaliste et aucune arme à projectile ne sont permises. Aucune arme blanche, à lame de métal aiguisée ou non n'est permise. Si votre costume requiert un arc, la corde doit être décrochée lorsque vous n'êtes pas sur scène. Toutes les armes présentées au concours doivent suivre les règles du festival concernant les armes. AUCUNE EXCEPTION.
5. Chaque participant ne peut se présenter plus d'une fois durant le spectacle.
6. Les participants doivent absolument se présenter à la salle d'accueil (Green Room) à temps. L'horaire du spectacle sera disponible au festival : consultez la table d'enregistrement du Spectacle de sketchs otakus pour plus de détails. Si vous ne vous présentez pas à temps ou que vous n'êtes pas prêt à entrer sur scène lors de votre tour, vous pourriez être disqualifié. Notez que seules certaines raisons peuvent vous exempter de cette règle (« Act of God »).
7. La direction du Spectacle de sketchs otakus se réserve le droit d'éliminer quiconque de la compétition si les participants manquent de décence, présentent un danger pour l'audience ou pour les autres participants, ou pour tout autre motif jugé raisonnable.
8. Les décisions des juges sont finales. Autre que les catégories, les types de prix et mentions sont à la discrétion des juges et de la direction du spectacle.
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Pour toute question, veuillez contacter la directrice du Spectacle de sketchs otaku à skit@otakuthon.com.

En espérant vous y voir!

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It’s now time to let your hidden Otaku talent shine! The Friday Night Otaku Skit Show welcomes those who will rise to the challenge and put on their best skit for everyone to see. Not to be confused with the Saturday Night Masquerade, the Otaku Skit Show is for those who love to perform on stage (lip-syncing, dancing, interpretation, comedy, etc.) whist in costume. More time is allocated on stage this year of (4) minutes per act. So come out and cheer for your favorite performance!

General Information
The Otaku Skit Show is similar to the Masquerade but it is important to note the difference. While the Masquerade is more concerned with the creation of costumes, the Otaku Skit Show is for those who love to perform on stage (lip-syncing, dancing, interpretation, comedy, etc.), which consequently means more time is allocated on stage.

Different prizes will be awarded for each division and there will be a Best in Show award for best overall performance. There will also be random prizes given for groups who have their own unique skit. However the judges hold the right to not award any group(s) in a certain division if they are not satisfied with their skit.

Up to fifteen (15) groups composed of up to no more than eight (8) people will be accepted. All performing groups will have a time limit of 4 minutes. These spaces will be issued on a first-come, first-served basis!

The Otaku Skit Show will be held on Friday August 16th, 2013 from 8:00 pm to 9:30 pm. After you register your group performance by sending us an email with the information requested (see below for the information needed), you will be then asked to bring the completed registration form to the Otaku Skit Show registration desk on Friday August 16th , 2013 between 11:00 am to 4:00 pm. Contestants must be in the Green Room between 5:30 pm and 6:00 pm. Any late arrivals will lead to immediate disqualification

Registration Information
1 Download the registration sheet http://www.otakuthon.com/2013res/pdf/OT2013-OtakuSkitForm_EN.pdf(.pdf), print it and complete it before the convention. When you arrive at the registration desk you will be asked for this form.
2 All participant names MUST be registered on the sheet.
3 ALL PARTICIPANTS must sign the registration sheet and read the rules.
4 The real names of the participants must be used.
5 The registration deadline is Sunday July 28th, 2013 by 11:59 pm.
6 Participants who register will receive an email confirmation with a registration number.
7 The registration form must be received at the Otaku Skit Show registration desk on Friday August 16th, 2013 from 11:00 am to 4:00 pm. Any registration forms received after that time will be disqualified.
8 All participants must be present in the Green Room on Friday evening between 5:30 pm and 6:00 pm.
*NOTE : All hours are approximate and subject to change. The final schedule will be confirmed when all Otaku Skit Show participants have registered.

Entry Information
To participate, the group leader should submit their entry to skit@otakuthon.com with the Subject: ‘OTAKU SKIT SHOW ENTRY" . Please include the following information:
● The name of the act
● The category you will enter (ex: novice)
● Ages of the participants
● Names of all the participants
● Time length
● Costume source:
● Special requirements: (ex: you'll need stage ninjas, or need accessories on stage). Please let us know in advance to see if it is possible.
Once submitted, an email confirmation will be sent to inform you of the status of your entry. It might take up to 3 to 5 days to get an answer. You will get a registration number with your confirmation email, please bring that number with you to the registration desk.

Participants have to register for this event before the convention. If there are any cancellations before the deadline, an announcement will be made on the Otakuthon website and on the forums until August 2nd, 2013.

Email your registrations to skit@otakuthon.com

All registrations must be received before SUNDAY JULY 28th, 2013 by 11:59 pm
All registration forms must be signed by ALL members of your group.
The printed and completed registration form must be submitted to the Otaku Skit Show’s registration desk on Friday August 16th, 2013 before 4:00 pm.

Please Read the competition rules. By signing the registration form, you certify that you have read and agree to comply with all Otaku Skit Show rules. Participants who have not completed and signed the form will not be allowed on stage.

Competition Rules
1 Each group may have a maximum of 8 participants.
2 Each skit performed by your team must come from or be related to anything Japanese, such as: anime, manga, video games, etc.
3 All performances should be rated PG (13+). There should be no excessive profanity or adult subject matters in the performances.
4 There are no limits on song choices. Songs in Japanese (from anime, J-Pop, video games, etc), Korean, Chinese, and even English are allowed.
5 ALL ENTRIES HAVE A TIME LIMIT OF FOUR MINUTES.
ANY ENTRY THAT EXCEEDS THEIR TIME LIMIT WILL BE DISQUALIFIED AND WILL NOT BE ELIGIBLE TO WIN AN AWARD.
6 Each team must bring a CD or USB key, with the song to be played as the only track on that CD or USB key. It is highly recommended that you bring a back up CD or USB key in case your audio cannot be read or played on our audio equipment.
7 Each skit needs to have a pre-recorded audio track. Microphones will not be given to the contestants to speak in front of the audience. It is highly discouraged to speak or sing with your voice on stage since people in the audience won't be able to hear you properly.
8 Only one entry per group. Multiple entries will not be accepted.
9 ONLY 15 groups will be accepted.
10 There won't be any registration on site. Every entry has to be registered before the convention by the deadline.
11 Since this is a stage performance show, we do not require all the cosplay entries to have hand-made costumes. Your cosplays can be store bought. You will not be judged for craftsmanship or workmanship (that is what the Saturday night Masquerade is for)!

The Standard Division System
The Standard Division System, in accordance with the International Costumers' Guild Guidelines, will be used as follows:
Junior Division
(Also known as the Young Fan Division)
Any contestant less than 13 years of age at the time of this competition may compete in the Junior Division.
Novice Division
A contestant who has not won a major award at a Masquerade other than as a Junior costumer.
Journeyman Division
A contestant who has won fewer than three awards at Masquerades while competing in the Journeyman Division.
Artisan Division
Any costumer who has won three or more awards; or who wishes to enter this division, provided that they do not belong in a higher division in use in the competition.
Master Division
A contestant who has won more than three times in the Artisan Division, or has won a Master award at a nationally recognized regional anime convention. Also, anyone who is a professional in a costume-related business must compete as a Master. For the purpose of this competition, a professional is defined as making 50% or more of their income in the costuming-related business.
Out-Of-Competition Division
The Otaku Skit Show is an amateur competition. Purchased or rented costumes may not be entered in competition for awards, but may be presented on stage in the Out-Of-Competition Division. Costumes made for business purposes, theatrical and professional events are not eligible for awards but may also be presented in this division. In addition, anyone who wants to show their costume in this division may do so.

Note : A contestant may compete in a division higher than the one they are eligible to enter. Keep in mind that if the contestant wins in this higher division, they must compete in that division in future competitions. If a group has entered at a lower division than what they should be, they will be placed in their appropriate division out of fairness.

Documentation
Documentation can include any pictorial representation of your costume. Provide copies only; do not bring originals. It is strongly recommended that you provide documentation for re-creation costume entries if you feel the judges may not be familiar with a particular anime/manga.

Introductions, Music, and Sound
If you have a special introduction that you would like the master of ceremonies (MC) to read, please write it legibly on your registration form or bring a printed copy so that it can be easily read. Without an introduction, the MC will only state the number, title, and division for your entry. After your entry is done, general information will be announced.

THERE WILL BE NO MICROPHONES given to the participants. Addressing the audience directly is STRONGLY discouraged, since the majority will not hear anything and it might distract you from your presentation. If you have a narration or dialogue, you will want to record it on CD or USB key.
If you have an introduction, music, or sound effects, please put them onto a CD. Do not forget to write your name, entry title, and track number on the CD. ONLY the audio track of your act should be on your CD or USB.

If the audio is much longer than your presentation (ex: a song, a CD commercial, etc.) or must be cut on a certain cue, please be VERY specific about the instant where it should be cut.

All groups need to bring their CD or USB key to the staff at the Otaku Skit Show registration desk table before 4:00 pm on Friday August 16th, 2013.
The CDs and USBs used during the Otaku Skit Show will be given back at the registration table on Saturday. Please remember to pick them up!

Stage Order
Entries which include children may request to be placed first in their category, but must be requested during registration. If there are any other circumstances which can affect stage order (such as needing to catch the bus to go home), please indicate this on your registration when you send it by email. We will do our best to accommodate your request, however we can't guarantee your position.

Stage Guidelines
1 Use of open flame, fire, flash powder or flash paper is not allowed. Sealed electronic flashes are permitted. If you are using a strobe effect, please note it on your form so the MC may warn the audience. No laser pointers allowed.
2 No messy substances on stage. If in doubt, ask the show organizers during registration. The stage must be in as good a condition when you leave as when you entered. If you are leaving something on stage, it must be easily retrievable by the stage crew, or you will be expected to bring your own ninja for that purpose.
3 No flagrant nudity. The Otaku Skit Show is rated as "13 years and up" and may be viewed by persons 13 years of age or over. Depending on the situation, the use of curse words may be acceptable, however vulgar and degrading language is not permitted. Any presentation that doesn't follow these guidelines will be disqualified on the spot and may be subjected to being cut from the show. (Régie du cinéma du Québec: http://www.rcq.gouv.qc.ca/en/process.asp#c13)
4 No real firearms, no realistic copies, and no projectile weapons are allowed. No metal blades are allowed, regardless if they are dull or live. If your costume requires a bow, it must be unstrung when you are not on stage. All weapons must follow the Convention's Weapons Policy. NO EXCEPTIONS WILL BE MADE.
5 Each person may participate in only ONE entry during the show.
6 Contestants must report to the Green Room on time. Report times will be supplied at the convention at the Otaku Skit Show registration desk. Failure to appear or to be ready to go on stage may result in disqualification. Note that Acts of God may, to an extent, mitigate this.
7 The Otaku Skit Show organizers reserve the right to remove anyone from competition based on taste, danger to the audience or other contestants, or for any other reason deemed sufficient.
8 The decisions of the judges are final. Other than categories, types of awards will be determined at the discretion of the judges and the show organizers.
________________________________________
For all questions, please contact the Otaku Skit Show director at: skit@otakuthon.com.

Hope to see you there!

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Pamela Official Contest Host and Cosplayer since 2004
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Want more info about me and my cosplays visit my site:
http://www.freewebs.com/starscosplay



Sun Mar 03, 2013 2:17 am
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UPDATE registration forms have now been added. Please complete the form and submit it either by email or in person as directed.
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Les formulaires d'inscription ont été ajoutés. S'il vous plaît remplir le formulaire et soumettre par courriel ou en la personne comme indiqué.

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Wed Apr 10, 2013 11:20 pm
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Location: Somewhere west
I have seen tons of 'skit contests' in numerous conventions.
I strongly suggest you lower the time duration for the skits to 3 minutes instead of 4 minutes.
When a sketch is not funny, 4 minutes is a long time to wait for the next group of contestant to enter the stage.
And sometimes, shorter is better :)

Besides, 8 groups x 4 minutes = 32 minutes of sketches.
Instead of only 8 groups, why not give the opportunity to eleven or a dozen groups to present something they worked hard to prepare ?
11 groups x 3 minutes = 33 minues of sketches. 12 X 3 = 36 minutes.
I think the more, the merrier. Good luck to all the contestants !

_________________
Shiro, the white demon


Thu Apr 18, 2013 12:36 pm
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icevalkyrie7 wrote:
"Up to fifteen (15) groups composed of up to no more than eight (8) people will be accepted. All performing groups will have a time limit of 4 minutes. These spaces will be issued on a first-come, first-served basis!
"


The time limit is a maximum this does not mean that they require the whole 4 minutes to perform the skit. Each group can decide whether they want to use the whole 4 minutes or shorten it.

The rules have already been set in place. I suggest re-reading the rules before commenting ;) If there are any questions feel free to ask.

Thanks.

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Mon May 13, 2013 5:07 pm
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