This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 71 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Suggestion for Guest 
Author Message

I dont know if it's too late for this but...

There is this canadian artist called Svetlana Chmakova who made a manga for Tokyopop called "Dramacon". I think it might be awesome if she could be invited to the convention and talk about her experience as a professional artist. Her stuff is amazing. She has this new manga that will be coming out in April called "Nightschool".

Anyway, I just thought I would make the suggestion :D

Sat Mar 14, 2009 4:10 pm
Profile

thread moved to the right place

Si mon nom est en noir, c'est que je suis une ex-modératrice de forum/ If my name is in black, it's because I'm a retired forum moderator :)

Sun Mar 15, 2009 6:01 pm
Profile YIM

Moi il y aurait quatres vedettes que j'aimerais voir a l'Otakuthon mais je sait que c'est impossible ce serait d'avoir droit a des artistes japonaises comme KOKIA , Azumi Inoue (l'interprète des générique du Château dans le ciel , Mon Voisin Totoro , Image Album de Kiki Delivery Service et tout récemment l'interprète des génériques de Before Green Gables (la prequel d'Anne , la maison aux pignons verts) ce serait formidable de l'avoir en concert , la troisième serait Mitsuko Horie (l'interprète des génériques de Candy , Saint Seiya , Anne la maison aux pignons verts (la série japonaise) et tout récemment Émilie de la nouvelle lune) et pour finir celle du Quebec notre Himeka (Catherine St-Onge) en performance spéciale nous interprétant son générique de la nouvelle série Valkyrie Chronicles.

Tue Mar 17, 2009 4:53 pm
Profile

Thanks for the suggestions! We'll keep track of it, somehow, and bring it up at one of the meetings.

Wed Mar 18, 2009 12:17 am
Profile WWW

LA personne dont je rêve de pouvoir serrer la main un jour (après le terrible duo Ohba/Obata) est Vic Mignogna.
Sérieusement, il fait des voix dans TOUTES les traductions des animés les plus populaires (surtout connu pour Edward Elric : Fullmetal Alchemist, mais aussi dans Tsubasa Chronicles, Air Gear, Bleach, D.Gray Man, etc..)

Et il est dans tous mes animes favoris.

J'ai pu voir un peu sur Youtube des extraits filmés lors d'autres conventions, et il est vraiment intéressant. Ses panels comportent des conférences sur les personnages, sa vision de l'histoire, les relations entre eux, mais aussi des anecdotes hilarantes sur ses expériences en voice acting, des bouts de chansons, des reprises de ses répliques favorites et bien sûr, un peu de fanservice vocal! (souvent contre son gré haha!)

Bref, je suis certaine que Vic Mignogna serait accueillit chaudement dans une belle convention comme Otakuthon.
Il est très présent dans le monde de l'animé traduit, et très actuel aussi!

De plus : Vic et Travis Willingham (Roy Mustang : Fullmetal Alchemist) forment un duo D'ENFER.

'11 - Katara [Fire Nation] (Avatar:TLA), BlackStar Spartoi (SE)

'12- Scanty (P&sWg), Joshua (TWEWY), Sora (KH1)

Sun Apr 19, 2009 12:07 am
Profile

OMG, Vic Mignogna, ce serait comme dans un rêve! Malade!!!
À vrai dire, c'est... un must. Si ce n'est cette année, il faudra s'essayer pour les prochaines.

Je pense que Vic est une personne très soucieuse de ses fans et que si on lui demande, il nous donnera une réponse selon ses disponibilités (mais comme a dit lasalvi, c'est une personne très occupée en ce moment).

Prévus '13: Duo Maxwell [Gundam Wing], Suzaku [Yami no Matsuei], Kaleido Ruby [Fate Hollow/Ataraxia / Carnival Phantasm], Yomiko Readman [R.O.D.], Sesshomaru [InuYasha], Satella Harvenheit [Chrno Crusade]
'12: Rin Tohsaka, Uniform and Casual [FSN], Dancer [FFTactics], Archetype Earth/Princess Arcueid Brunestud [Melty Blood/Tsukihime]
'11: Mom [Disgaea 2], Balsa [Serei No Moribito] - '10: Misato Katsuragi [NGE]
'09: Eirin Yagokoro [Touhou] - '08: Rin Tohsaka [Fate Stay/Night]

Tue Apr 28, 2009 1:08 pm
Profile

En plus, Anime North le reçoit comme invité cette année.
S'il se rend à Toronto (merci cocbys), pourquoi pas Montréal ? (les gens y sont beaucoup plus sympas, en plus!)

Last edited by lasalvi on Wed Apr 29, 2009 11:26 am, edited 2 times in total.

Tue Apr 28, 2009 11:36 pm
Profile
Otakuthon Staff

lasalvi wrote:
En plus, Anime North le reçoit comme invité cette année.
S'il se rend à Ottawa, pourquoi pas Montréal ? (les gens y sont beaucoup plus sympas, en plus!)

Euh, Anime North c'est à Toronto. ^^''

Skit Contest Director

Wed Apr 29, 2009 8:04 am
Profile WWW

Moi j'aimerais beaucoup avoir Himeka aussi, si c'est possible.
Elle s'ennuit enormement du Quebec, ca lui ferait tellement plaisir de revenir ici pour quelques jours. Elle veut manger du St-Hubert, du vrai sirop d'erable avec ses crepes, magasiner au Carrefour Laval, voir ses amis. Elle stresse vraiment beaucoup la bas, on pourrait penser qu'elle va bien, mais c'est pas le cas. >.<

On a sidenote, I ordered the first-press release of her single. 8D Himeka's cosplay picture & sticker are miiiine.

Wreck-It Ralph - Candlehead (Sugar Rush)

Like my cosplays? Follow my fanpage here!

Wed Apr 29, 2009 2:08 pm
Profile WWW

Hi all,
Thanks for all your efforts in putting this together this year...

So I speak for several people when I say you've got to invite Nuu, creator of HoneyDew Syndrome.
It's an awesome BL-ish comic that's been published... Here's a link, if you have time for that sort of thing... http://www.honeysyn.net
She is, I think ?American?, but she and her co-creator were at Anime Evolution in Vancouver this yr.

We've been discussing ways to get her to come here, so I wanted to make a formal suggestion to you, on behalf of all her fans here!

Thanking yoouu,
Flower

(umihana)

(Shouting out to Victor Yap! Hey there!)

Thu Apr 30, 2009 12:31 am
Profile WWW

J'avou que Vic, ça serait merveilleux mais n'oublier pas que l'argent est également un facteur pour l'inviter. Tsé, c'est loin d'être gratuit d'inviter des voices actors ;)

Si mon nom est en noir, c'est que je suis une ex-modératrice de forum/ If my name is in black, it's because I'm a retired forum moderator :)

Thu Apr 30, 2009 5:22 pm
Profile YIM

Je sais.... Surtout qu'il y a déja de bons invités qui sont confirmés!! Mais ce serait possible d'essayer l'an prochain ou même ceux d'après. (je suis optimiste sur ce point la!!)

Prévus '13: Duo Maxwell [Gundam Wing], Suzaku [Yami no Matsuei], Kaleido Ruby [Fate Hollow/Ataraxia / Carnival Phantasm], Yomiko Readman [R.O.D.], Sesshomaru [InuYasha], Satella Harvenheit [Chrno Crusade]
'12: Rin Tohsaka, Uniform and Casual [FSN], Dancer [FFTactics], Archetype Earth/Princess Arcueid Brunestud [Melty Blood/Tsukihime]
'11: Mom [Disgaea 2], Balsa [Serei No Moribito] - '10: Misato Katsuragi [NGE]
'09: Eirin Yagokoro [Touhou] - '08: Rin Tohsaka [Fate Stay/Night]

Fri May 01, 2009 12:43 am
Profile

Si on s'y prend tôt, on pourrait faire des levées de fonds pour faire venir de grands voice actors :)
Quoique la voix anglo d'Ichigo, c'est plus que pas mal non plus!! (même si j'écoute Bleach en Jap.)

Fri May 01, 2009 8:52 am
Profile

Personnaly I would love to See and ear Egoraptor at the convention he's the Creator of the awesome Flash series it's highly related to video games and it's hilarious XD

Tue Jun 09, 2009 4:33 pm
Profile

If anyone is checking this part of the forums, now is a good time to start making suggestions on Guests for next year, so that the organizers can see it and consider them. :P

S'il y a du monde qui regarde cette section du forum, maintenant sera une bonne idée de commencer a faire des suggestion pour des Guests pour l'année prochaine, puisque les organizeur peuvent le voir et les considerer. :P

Tue Aug 04, 2009 9:31 am
Profile

Et sérieusement,

HIMEKA!

Comme dit plus haut, donnez lui une raison de monter à Montréal, elle en sera trop contente!
Est-ce que quelqu'un sait si elle a déjà été à un Otakuthon en tant que visiteur comme nous le commun des mortels ?

Tue Aug 04, 2009 10:18 am
Profile

oui mais elle est venu au premier seulement je crois.

Pour Himeka, le problème ne sera pas elle en tant que tel mais plutôt la compagnie de disque. En plus, il faut payer pour son billet d'avion. On peut faire comme PikminLink pour cette partie mais faut aussi être capable de l'avoir étant donnée sa compagnie de disque qui possède les droits de diffusions et d'image d'elle :)

Tue Aug 04, 2009 10:44 am
Profile YIM

C'est sur que d'avoir au moins un/une seyuu japonais, et, un/une mangaka nippon serait apprécié! Peu importe qui, il y en a des dizaines, voir des centaines, de merveiileux(ses).

Sinon, c'est pas très évident! Puisque plusieurs demandent des tarifs de déplacement etc... Donc, de nouveaux visages simplement, comme cet année!

Tue Aug 04, 2009 11:03 am
Profile
Otakuthon Director

I'd like it if we could have Jenny Breeden from Devil's Panties
http://devilspanties.keenspot.com/index.html

Otakuthon 2013: Secret Cosplay + Assassin's Creed giant group

Tue Aug 04, 2009 1:37 pm
Profile ICQ YIM

I wanted to propose Vic Mignogna too that would be one of the best guest for Otakuthon and i would add to Vic the beautiful Caitlin Glass. Both would be a great duo to invite for next year Otakuthon.

With Vic and Caitlin would give so much possibilities like Fullmetal Alchemist or Ouran High School Host Club panels lol.

Tue Aug 04, 2009 9:25 pm
Profile
Otakuthon Staff

Location: in your closet waiting for the right momment to hug ya to death!!!
nya!
une artist cool ^^
http://celesse.deviantart.com/

a la de trop belle chose ^^;;
tu cas on peu rever nya!

http://trixyloupwolf.piczo.com/?g=1&preview=y&cr=
Image

Wed Aug 05, 2009 12:40 am
Profile

Drakis07 wrote:
I wanted to propose Vic Mignogna too that would be one of the best guest for Otakuthon and i would add to Vic the beautiful Caitlin Glass. Both would be a great duo to invite for next year Otakuthon.

With Vic and Caitlin would give so much possibilities like Fullmetal Alchemist or Ouran High School Host Club panels lol.

Je seconde... Pour avoir rencontrer Vic a AnimeNorth cette annee, il est juste trop awsome. :3

*Is totally a proud Risembool Ranger*

Et du coup, j'ai tellement rit d'entendre Soldier A live. ( Et la version en anglais de Brother m'as fait pleurer ;v; ))

Wed Aug 05, 2009 1:08 am
Profile WWW

For the next Cosplay GoH, I propose someone like Adella.

http://www.adellacosplay.com/

Image

She is mainly known for her portrayal of Aerith Gainsborough from Final Fantasy VII. :D

dA: http://adella.deviantart.com/
CosCom: http://www.cosplay.com/member/15/

Also, I eavesdropped on a staff meeting earlier this year. They actually initially planned to get Vic over here. But I don't know what happened after that. (We can all guess)

[edit]
The following is a suggestion for not just Otakuthon, but any anime con in our area (eastern North America): Invite a Cosplay Guest from overseas.

I know that inviting successfully a cosplayer from across the continent is already a major feat, but if major anime cons here really want to promote themselves to a truly international level, they should invite not just voice actors or producers from overseas, but popular cosplayers as well.

I want to propose someone not from as close as France or the U.K., but from Down Under in Australia: Miyukiko.

http://fatalholic.net/cos.htm - Browse her cosplays with the list on the right
http://fatalholic.net/cosrecord.htm - Full index of costumes

Image Image Image Image

Miyukiko is a talented and prolific cosplayer and costume maker from Sydney, Australia. Her father does most of the photography for her costumes. While she doesn't have a "most popular/recognizable/memorable costume" like PL with her Link from Legend of Zelda: Twilight Princess, she still inspires many people around her and abroad with her portrayals of well-known and lesser-known characters. She has also been a Cosplay Judge at various cons.

Other than cosplaying, Miyukiko is better known as a manga artist. She often sells fancomics in the Artists Alley at anime cons. She's currently studying towards a degree in Digital Media.

dA: http://miyukiko.deviantart.com/
CosCom: http://www.cosplay.com/member/31339/

Conventions 2016:
G-A? | NC? | AN? | MCC? | OTK | CTC? | OTKHP

Cosplay/Outfits 2015:
Black & green combat photographer attire | All-black combat photographer attire | White & navy war correspondent attire

dA for photos & news: http://henrickson.deviantart.com/ | Twitter for WIPs & live reports: https://twitter.com/Henrickson_
Flickr for high-quality shots: https://www.flickr.com/photos/henrickson1/albums

Last edited by Henrickson on Sun Sep 27, 2009 3:01 am, edited 2 times in total.

Wed Aug 05, 2009 1:16 am
Profile WWW

He already had a con in Orlando Florida at the same time than Otakuthon this year. *Keeps her finger crossed for next year*

Wed Aug 05, 2009 1:20 am
Profile WWW

Je propose pour l'an prochain, Aurore Black Cat. ceux qui ne la connaissent pas, c'est une artiste-dessinatrice française très connue sur le net. Cette année à la Japan-Expo, elle était invitée d'honneur... et dites-vous qu'elle est la dessinatrice officiel de l'affiche de cette grosse convention française!

http://auroreblackcat.deviantart.com/ Juste pour un aperçu de son talent vue que son site web est en reconstruction ^^;

Sunday: Sailor V (Sailor Moon / Codename: Sailor V)
Otakuthon member since 2006! SeleneeCosplay

Wed Aug 05, 2009 8:27 am
Profile WWW
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 71 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next