This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 747 posts ]  Go to page Previous  1 ... 26, 27, 28, 29, 30
Nouveaux membres sur ce site / New members here on the forum 
Author Message

Hello I am new to this site, and i have become an anime addict.

I only started watching anime about a year ago, but i've already seen probably more than 50 different ones and have started a figure collection which has left a giant hole in my wallet (and my purse as well). I enjoy darker type anime the most, such as Death Note, Mirai Nikki, Monster. If anyone knows of an anime where there's a murder and the entire 13 or 26 episodes is finding that one murderer I would really love to know about it! Shows like Detective Conan are ok but I prefer a long case. Even better if we see the point of view of the "bad guy" as well.

I also like other types of anime though, one of my favorites of all time is Full Moon o Sagashite.

I was at Otakuthon this year but only for about 2 hours on saturday night. I thought i would meet new people there but I'm generally a shy person and felt like most people were already there as a group so I ended up just wandering around alone although 3 people took photos with me. I was also really surprised at the huge amount of people there!

I can speak french as well, but i'm not very good at typing it. I often just think in english and try to translate it as I go which results in really bad french..

oh! i have a few questions about the otakuthon itself also:
- How exactly do the games work? Like for a fighting game let's say, do we go inside and play a match and then give our spot to another person if we lose?
- To participate in things like the cosplay RPG battle do you have to register ahead or just get in line and wait for your turn? Can you line up alone?
- What exactly is the Hen*** show and tell? (if you can't answer it here send me a PM >_<) I almost went but got scared and ran off before it started..
- Does Otakuthon always happen around the same month every year? because I'm going on a trip next summer.

Last edited by Chuntao on Tue Sep 30, 2014 3:50 am, edited 2 times in total.

Tue Oct 30, 2012 12:19 am
Profile

Welcome ~~
Chuntao wrote:
oh! i have a few questions about the otakuthon itself also:
- How exactly do the games work? Like for a fighting game let's say, do we go inside and play a match and then give our spot to another person if we lose?

I think the winer cans stay and the lose is out but I'm not sure! x3

Chuntao wrote:
- What exactly is the Hen*** show and tell? (if you can't answer it here send me a PM >_<) I almost went but got scared and ran off before it started..

Humm Good question! xD I think its only some hen**** show you can watch but I'm not sur... I never go here! lol

Chuntao wrote:
- Does Otakuthon always happen around the same month every year? because I'm going on a trip next summer.

Yeah its allway one time every years and same time. So its allway in the first week end of August or something like that.

Tue Oct 30, 2012 2:00 pm
Profile

lapin wrote:
Chuntao wrote:

Yeah its allway one time every years and same time. So its allway in the first week end of August or something like that.

Correction; No, it's not always at the same time of the year. However, the dates are always reserved a year in advance. For 2013, Otakuthon will take place from August 16th to 18th, where as this year, it was from August 3rd to 5th.

It ranges from the end of July to mid-August.

Wreck-It Ralph - Candlehead (Sugar Rush)

Like my cosplays? Follow my fanpage here!

Tue Oct 30, 2012 6:31 pm
Profile WWW

PirateSkittles wrote:
lapin wrote:
Chuntao wrote:

Correction; No, it's not always at the same time of the year. However, the dates are always reserved a year in advance. For 2013, Otakuthon will take place from August 16th to 18th, where as this year, it was from August 3rd to 5th.

It ranges from the end of July to mid-August.

Oh sorry for my mistake ^^"

Tue Oct 30, 2012 9:10 pm
Profile

Salut à tous! Je cherchais un site ou plusieurs fan d'anime comme moi pourraient discuter de tout et de rien, aussi d'anime bien sur, peut-être même faire des activités qui sais, et google (mon grand ami) m'a amené ici.

Ça fait environ 2 ans que j'écoute des animes, mes séries préférés ont été (pour l'instant) Death notes, Code geass et Clannad.
http://myanimelist.net/animelist/Oct0 -> Comme sa vous pouvez avoir une bonne idée de ce que j'ai écouté :P

Quand à moi, je suis en train de démarré mon entreprise donc j'ai fini l'école (technique en informatique). J'ai 21 ans, je joue de la guitare comme passe temps :P

Voilà!

Mon Nov 12, 2012 11:47 pm
Profile

Owiii un autre de St-Jean :o Bienvenu sur le fofo ^-^ !

Tue Jan 15, 2013 2:13 am
Profile

Post Re:
shingo wrote:
Pour ceux que ca intéresse, j'ai fais un rapide copy/paste de ma collection, alors si jamais vous rechercher quelque chose, il y a toujours moyen de s'organiser.

*list of anime*

Impressionnante collection. Vraiment je deviens fou à connaître cette collection. Je ne peux pas le croire. :mrgreen:

Last edited by firebound12 on Mon Aug 26, 2013 1:17 pm, edited 1 time in total.

don't need to quote everything ^^'

Sat Apr 27, 2013 6:00 am
Profile

Mais ce post date vraiment...je crois même pas que le mec est encore ici rahahaha!

Mon Apr 29, 2013 2:24 pm
Profile WWW

Bonjour! Je suis nouvelle sur ce site depuis 2 ou trois mois je crois(Je ne sais plus!^_^), mais je ne m'était pas présenté encore.

Tout d'abord, je suis devenu fan des mangas quand j'étais au primaire en lisant toute la collection Dragon ball sans le savoir, car je ne savais pas c'était quoi un manga et j'ai (Je me frappe encore la tête sur un mur...) vendu TOUTE la collection quand nous avons déménagé.Plus tard, en secondaire 1, une de mes meilleurs amies m'a montré les mangas et les animes et c'est là que j'ai commencé à lire et à écouter Naruto.Je suis restée une Narutofreak pendant un bon moment.Ensuite, avec le temps, j'ai décidé de découvrir d'autres style. Résultat:Je lis plus d'une trentaine de mangas et quelques animes de temps en temps.Mes styles préférés sont l'horreur(Seulement en manga par exemple!), shonen et fantasy. Black Butler et D.grayman sont mes mangas préférés(Vive Tyki Mikk et Sebastien Michaelis!).^_^

Je suis déjà allée à l'Otakuthon l'année passé et j'avais adoré! Je pense bien y retourner en cosplay avec ma gang!^_^

Oh! And I can speak english too!^^

Sat Jun 08, 2013 6:07 pm
Profile

Salut je suis une gamerse pas forcement une pure otaku mais bon on iame ou pas :) j'ai 21 ans et je suis infographiste à temps plein :)

Tue Aug 20, 2013 10:50 am
Profile WWW

Salut, tout le monde!
Donc, euh, me voici, à 2:30 du matin, sur le site Internet d'un festival qui s'est déjà passé (du moins, en ce qui concerne l'année 2013). J'allais m'endormir quand je me suis souvenu du bon temps que j'ai passé à Otakuthon il y a à peu près une semaine (c'était ma première fois!). L'idée m'est venue de taper "Otakuthon forums" dans Google, simplement pour voir s'il y avait quelque chose du genre qui existait.

Eh, bien; il me semble que j'ai bien fait! Je m'appelle Daniel (je préfère Danny), j'ai 18 ans et je n'ai adressé la parole à aucune autre personne que mes amis lors du festival. Je suis pas mal timide, donc j'espère pouvoir me faire plusieurs amis pendant l'année qui nous sépare du prochain Otakuthon! Comme ça, j'pourrai me dire que j'ai essayé! Ahaha.

Merci de m'avoir lu! :D

I speak both English and French. No preference, really. Just seems like most people here speak French, so that's the language I wrote in!

Sat Aug 24, 2013 2:50 am
Profile

Hi Danny! Nice seeing new people here :3.

Although... I'm also new to the forums ㅇㅂㅇ. Hi everyone, I'm firebound12, the new moderator starting this year ^^. I started volunteering last year but I began staffing this year. I saw some openings, and forum moderator was one of them (I'm also staffing in other places). I speak English, French and I know enough Japanese to get around. I usually read stuff in English on the internet, thus I kinda prefer writing in English too ^^'. I'm also an avid gamer, but I'm trying to cut back XD (... since I need to work). I mostly play Dragon Nest, but I also play Borderlands 2 and many other games.

I read everything on the forums, so be respectful all the time alright /人◕ ‿‿ ◕人\?

Mon Aug 26, 2013 1:33 pm
Profile WWW

Je viens de remarquer qu'on pouvait se présenter et je me suis dit que ce n'était peut-être pas très poli de m'être inscrite et ne pas l'avoir fait alors, bonjour, je suis ThalieXVII, c'était mon premier Otakuthon et j'ai adoré. Je suis devenue addict et je compte bien revenir l'an prochain :)

I noticed that we could present ourselves and I thought it may not be polite to have an account and not do it so, hi, I'm ThalieXVII, it was my first Otakuthon and I loved it. I became an addict and I do intend to come back next year :)

Tue Aug 27, 2013 10:21 pm
Profile

Une fan du Hello! Project comme moi *^*

Sun Oct 13, 2013 7:45 pm
Profile

Just a simple hello should do, so hello!

Tue Feb 04, 2014 12:06 am
Profile

Welcome to our forums! :D

P.S: For those who noticed, yes I am both a Senior Director and the Forum Moderator :).

Tue Feb 04, 2014 1:52 pm
Profile WWW

Bonjour bonjour !

fan de manga depuis le plus jeune age (je suis un français faisant partie de ce que l'on appelle là bas la génération club Dorothé ;) ) cela me fait le plus grand plaisir d'être parmis vous ;)

Fri Feb 07, 2014 11:18 am
Profile WWW

Bonjour tout l'monde!

Je me présente uniquement maintenant, mais j'étais présent en fin de semaine pour la première fois.

Je suis dans les anime et les jeux vidéos depuis longtemps (quoique du à mon travail, je suis cela plus ou moins maintenant).

Je suis un geek autant culturel (vive les anime, séries télé et jeux vidéo) que technique (normal, vu mon travail de technicien TI)

Mon Aug 25, 2014 11:57 am
Profile

Old member, but newly active again.

Nice to meet y'all!

Mon Aug 25, 2014 6:14 pm
Profile

Bonjour !

J'ai voulu m'inscrire aujourd'hui et j'ai réalisé que j'étais bien inscrit xD
Alors je me représente. Je suis Josée, J'ai 20 ans et je me suis découvert un grand intérêt pour le cosplay depuis l'an dernier ! Je me suis inscrit sur se forum en me disant qu'il pourrait avoir des gens sympas à rencontrer et partagé cette intéret avec d'autres cosplayers ^^ (car aller seule à des conventions, c'est pas aussi amusant qu'accompagné :P )

Donc, je suis une personne sociable qui aimes discuter de sujets variés !

Bonne journée à tous !

Hi,

My name is josée. I'm 20 and I discover an interest for cosplaying the last year. I joint this forum to meet some new poeple who have the same interest for cosplaying. (because, be alone in conventions is less interesting than be with nice poeple ^^ )

So, I'm social person and like to be part of all kind of discutions.

Have a nice day !

Fri Jun 26, 2015 11:32 am
Profile

J'vais m'présenté aussi,j'm'apelle Mik et j'fais des conventions depuis environs 5 ans,j'ai participé à 5 Otakuthon,2 G-anime et 1 Anime North ainsi que quelques autres evenements et mini-conventions.Chuis un fan de plusieurs choses,les anime et manga,,les jeux video,le retroles comics,les films,la lutte et les sentai.Y'a probablement des gens qui m'reconaisse des deux derniers Otakuthon et G-anime comme étant le gars qui gueule des niaiserie dans les game panel pour faire rire les gens(ce qui marche d'ailleurs).J'fais aussi parti de ceux qui aimeraient que le forum ressucite (Facebook est un peu à blamé,vu que maintenant ont peu y faire la plupart des choses)car à moin que l'Otakuthon trouve un nouveau moyen,y'a encore pas mal de trucs utile ici!

Otakuthon 2013
Mini-MTL Comicon
Winter G-anime 2014
Anime North 2014
Otakuthon 2014
Summer G-anime 2015
Aussi un paquet de meet-up d'anime fan comme Animorency,Animeet,etc
Otakuthon 2015
Prochain Evenement ou Convention Animara Con or Geekfest or G-Anime

Wed Jul 22, 2015 10:52 pm
Profile

Je suis Sirius. J'ai 21-22 ans et suis nouvelle ici.

Je ne suis jamais allé aux conventions mais j'ai l'intention d'y aller cette été. J'ai décidé d'approfondir mon intérêt pour le manga et d'en savoir un peu plus.

Pour l'instant je regarde plus les animes que lire des mangas mais j'ai l'intention d'en lire(d'acheté) d'avantage.

Sun Jan 24, 2016 2:18 pm
Profile
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 747 posts ]  Go to page Previous  1 ... 26, 27, 28, 29, 30